Tuesday, September 05, 2006

Nog meer dinosaurussen...

Het is geen geheim: ik ben nogal geïnteresseerd in dinosaurussen. Als kind al verslond ik boeken over dinosaurussen en mijn DVD van 'Walking with Dinosaurs' is een van mijn favorieten. En ik volg elk stukje wetenschappelijk nieuws over dinosaurussen. Elke ontdekking van een nieuwe dinosaurussoort doet me watertanden...
En voorlopig zal ik aan het watertanden blijven, volgens een recent
nieuwsbericht.
Volgens dit stukje op de website van Nature zijn er namelijk nog 1300 dinosaurusgeslachten niet gevonden. Dat betekent dat we met de 527 nu bekende soorten nog niet op een derde van alle dinosaurussen zijn.
Wie weet wat voor bijzondere fossielen nog meer ontdekt worden? Nog grotere planteneters, nog sterkere roofdieren, nog meer bewijzen van broedzorg, nog meer tussenvormen tussen dinosaurus en vogel? De mogelijkheden zijn eindeloos.
Was ik maar paleontoloog geworden...

[It's no secret: I'm kind of interested in dinosaurs. As a boy I devoured books about dinosaurs and my DVD of 'Walking with dinosaurs' is one of my favorites. And I track every new discovery about dinosaurs. Every newly unearthed species makes my mouth water.
And my mouth will not lack water, at least according to a recent
news story.
This note on the Nature website states that there are 1300 groups of dinosaurs not yet identified. That means that with 527 known groups of dinosaurs we haven't found two third of all dinosaurs!
Who knows what extraordinary fossils we will find? Still larger herbivores, stronger carnivores, more evidence of parental care, more intermediates between bird and dinsoaur? The possibilities are endless.
I wish I had studied to become a paleontologist...]

1 comment:

Anonymous said...

This article is available to Premium and Premium plus subscribers.

Hm, too bad...