Friday, September 22, 2006

weinig te melden, behalve een goede link...

De titel zegt alles al eigenlijk. Ik wilde dat het anders was. Ik ben druk bezig de miniserie 'Dune' te kijken, maar die duurt vier uur. Ik heb nog een uur te gaan. Dat wordt dus volgende week.
Ondertussen ga ik dit weekeinde weer eens weg en ben zondagavond pas weer terug.
Tot die tijd kunnen jullie je vast vermaken op deze site: Inchoatus.
Op deze site heel goede besprekingen van SF en fantasy boeken en films. Serieus, kritisch en goed onderbouwd, en met oog voor de betekenissen.
En essays over thema's in films en boeken. Omdat een of meer van de medewerkers van de site katholiek is, is er veel aandacht voor overeenkomsten met christelijke thema's in SF en fantasy. Kijk vooral naar hun essay over The Matrix. Heel interessant...

[The titel says all. I wish it was different. I'm busy watching the TV-serial 'Dune', but that will take four hours total, and I've only seen three. So more about that next week.
In the mean time I'll be away this weekend again and only return sunday evening. I expect you'll be able to pass the time with this site: Inchoatus.
Very good reviews of SF and fantasy novels and movies. Serious, critical and well researched, and they look at themes and meaning too.
And on the site essays about themes in movies and books. Because one or more of the contributors to the site is katholic, there's much attention to resemblances with christian idea's in SF en fantasy. Check out their essay about the Matrix. Very interesting...]

2 comments:

Anonymous said...

Dune miniserie is erg cool he? Ik heb ze achter elkaar gezien. Op een vrije zaterdag altijd leuk om te doen ;) Nu hopen dat ze binnenkort weer een vervolg serie maken..

Greetz,
Reinder

Johan said...

Hoi Reinder,

Ja, de serie is goed. gisteravond uitgekeken, Komt vanavond een post van.
Maar er is toch een vervolg 'Children of Dune'? Die moet ik nu ook nog zien natuurlijk.
En het boek nog een keer lezen!

Johan