Sunday, August 13, 2006

Praten en Eten

Hallo trouwe lezers,

Hoewel er toch nog niet veel lezers van deze blog zullen zijn, moet ik er een goede gewoonte van maken regelmatig nieuwe berichten te publiceren. Dat is de belangrijkste manier om mijn lezers zo ver te krijgen dat ze regelmatig terugkeren en daar gaat het per slot van rekening om bij een blog. (Dat laatste was natuurlijk cynisch bedoeld, maar bevat wel een kern van waarheid).

Twee dingen die mij dit weekeinde herinnerden aan de laatste haven :
- goede gesprekken: eerst met mijn broer Marten en zijn vrouw, daarna met mijn ouders. Er is weinig zo goed dan als volwassenen van hart tot hart te communiceren en te ontdekken dat je iets gemeenschappelijks deelt. Dat is ware gemeenschap. C.S. Lewis schreef daarover in 'De Vier Liefdes' (en een van de mensen met wie hij dit had was J.R.R. Tolkien).
- goed eten: eerste de pannenkoeken bij Marten en Esther, gevolgd door de verrukkelijke Irish Coffee, en vanavond heerlijke biefstuk met Cajun-kruiden bij mijn ouders. Hmmm... Dat wekt zeker mijn verlangen op...

(Had ik al verteld dat ik enige karakteristieken deel met het ras der hobbits? Zo niet: dan bij deze.)

Nog een erg grappige link: het oorspronkelijke voorfilmpje voor Terminator 3...

[Hello my loyal followers,

Although I don't expect my public to have grown to spectacular proportions, I'll have to keep up with updating this post regularly. That's the surest way to get and keep a public. And that's the goal of blogs like this, isn't it? Well, maybe not the whole purpose of it, but a large part nevertheless.

Two things that reminded me of the last harbour:
- good conversations. First with my brother and his wife, then with my parents. There is not much as good as grown-ups sharing from heart to heart en discover you have something in common. C.S. Lewis shared a friendship like that with J.R.R. Tolkien and wrote about it in 'The Four Loves'.
- good food: first the pancakes at my brothers', then his delicious Irish Coffee, then the beef with cajun-spices my mother made. That's something that makes me desire...

[Did I inform you I share some characteristics with hobbits? If no, then now you know]

A funny link: the original trailer for Terminator 3...

No comments: